My name is Muhammad Muslimin. I am a founder of Martzgraphic Productions. I currently take my bachelor’s degree at UiTM Puncak Perdana. I love graphic design and also video editing. Besides that sometimes im writing some thoughts from my own mind. This blog is the place where I can communicate and also to show my piece of art

MY SERVICES

MY SERVICES

Kem PLKN Desaru Gerakhas (Kumpulan 2/Siri 10) 2013

بِسْــــــــــــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم
 Assalmualaikum dan selamat sejahtera.. from mart aumi to your heart...

hahha.. lama mart tak memblogging sejak lepas SPM haritu. tentu korang tak dengar cerita kan? 
mart rindu sangat kat para pembaca sekalian.

oh. berbalik semula pada tajuk di atas. yeah. aku antara remaja2 yang terpilih untuk mengikuti Program Latihan Khidmat Negara. memang pada mulanya aku teruja sangat sebab dapat masuk PLKN. yela. memang impian aku sejak kecil lagi kan nak masuk. hahaha.

actually, aku nak masuk intake kumpulan yang pertama. so aku tak ada masalah la about further my studies. but....
tak dapat time tu. so menunggu lah sampailah keluar result spm.

pada suatu hari. aku terima surat merah dari pejabat pos. kalau dah dapat surat merah tandanya ada surat or bungkusan kena tuntut kat pejabat pos. well. aku pun terpikir.. aku ada dapat hadiah ke?

then, aku pergilah ke pejabat pos. aku menunggu dan menunggu...
akhirnya....
aku terima surat dari JABATAN LATIHAN KHIDMAT NEGARA.

huhuhuhu.....

setelah aku bukak surat tu.. 

aku ditempatkan dalam kumpulan dua (siri 10)
di 
KEM PLKN DESARU GERAKHAS, KOTA TINGGI, JOHOR



at first. memang lah aku suka. seriously....
kat tempat peranginan beb...
but..
aku kena fikir pasal study jgk.
sebab dalam bulan 5 dengan 6 time tu la banyak tawaran belajar.

okeylah selepas dapat persetujuan daripada ibu bapa aku
so aku pergi plkn

tp apa yang ku harapkan..
bab kata pepatah. memang indah khabar dari rupa.

pergghh...
aku tengok keadaan kem ni tidak serupa yang difikirkan dalam minda aku.

mmg teruk la kalau bahasa kasarnya..
(bukan nak mengutuk. tapi cuma beritahu sahaja)
tp
ia tak mematahkan semangat aku mahu berubah menjadi seorang yang baik



time ni lah gambar dengan baju loreng. lagi selesa dari baju kelas.

hehehe...

tapi bila dah masuk PLKN ni. banyak dugaan perlu ditempuhi. sabar tetap sabar. kena ragging ngan coach. kena buli ngan member.
memang sabar.

tapi dari situlah aku banyak mengenali diriku dan orang lain
memang banyak memori pahit dan manis mase kat PLKN ni.

kat sinilah banyak kenalan baru. dapat kenali budaya baru...
dari kaum2 yang lain.
memupuk semangat 1 malaysia lah katakan.



this is my partner, Mmin Min. not my girlfriend. okey?. tapi banyak bagi inspirasi as a people. i've learned so much from her.
from nothing to something. mase PRU haritu dia satu parti ngan aku.. hahaha..

ni dia cikgu  norhalim.


my delta friends
with my best friends...



ni dia kak ain. paling senior dalam PLKN. umur dah 24 tahun.
ni gambar mase nak balik.
ni penghuluwati kat kem desaru. cute kan? hehehee
meet this man... arm a.k.a orang tua.

inilah bendera kompeni aku. kompeni DELTA.

antara kenangan terindah dalam kem ialah masa menang pilihan raya dalam kem...
hehhee.. tak sangka dapat menang. pada mulanya memang susah. sebab yang aku lawan ialah YB tinagaran



this is my poster. haha. aku bertanding bawah parti tractor. dah la bertanding untuk parlimen pulak tu. huhuhu..

but eventually my party wins the election. how proud is it.
with the wins from both DUN seats - DUN Desaru (YB nadiyah) and DUN Penawar (YB Mmin Min)

the sad thing is.... 
aku kena balik awal because dapat tawaran belajar. alhamdulillah.. aku dapat tawaran form 6 dan juga politeknik. (aku keluar atas nama form 6)
but sangat sedih la bila terlalu awal meninggalkan kawan2... :(


my delta friends yang nak balik....

bila dah balik terkenang semua kenangan suka dan duka bersama rakan2. banyak aku telah pelajari di sana. macam mana nak survive dalam hutan. macam mana nak baca peta. belajar mengenalai diri serta potensi dalam diri. and paling penting sekali dapat hidup berdikari. yelah. kat rumah asyik malas jer kan.. hahahaa..

sebelum mengakhiri penulisan blog aku ni aku mengucapkan setinggi-tinggi terima kasih kepada:

- Rakan2 delta especially Dorm D7 (without them aku tak berubah macam sekarang ni.)
-amirul a.k.a black (OC Delta)
-Tuan Muhd Azfar (Imam)
-Mejar Mohd Sharif Che Man (Komandan Kem Desaru)
-Cikgu-cikgu kompeni delta: cikgu farah, cikgu fauzi, cikgu huda, cikgu nurul, cikgu azhar dan coach2 delta yang lain.
- KJ Rahmat
-KJF Jibril. (paling famous ngan ayat pusing belakang pusing)
-Nur Afiqah Izzati (Penghuluwati) 
- Semua jurulatih kem PLKN Desaru
-Semua wira dan wirawati kem PLKN Desaru (kumpulan 2/siri 10)

yang ikhlas,
Mart Aumi Muslimin

Comments

Anonymous said…
Haiij...mmg truk sgt ke tmpt ni?
Lina said…
toilet macam mana? tempat mandi and buang air tu semua? dia bilik mandi (shower seorang) ataupun air dlm kolam besar tu pastu kene cedok... mandi ramai2 ? SESIAPA YANG TAHU PLEASE REPLY COMMENT... JUST NAK TAHU TOILET JE T^T

If you want to ask about designing and workshop, please leave a message below

Name

Email *

Message *